Objavljeno dana Ostavite komentar

“Beast Mode On” – predstavljena nova Yamaha

Jamaha je predstavila nove “boje” za sezonu 2019. koja počinje 10. marta.

https://twitter.com/YamahaMotoGP/status/1092328499061256192/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1092328499061256192&ref_url=http%3A%2F%2Fsportklub.rs%2FAutomoto%2FMoto-GP%2Fa266096-Beast-Mode-On-predstavljena-nova-Jamaha.html

Valentino Rosi i Maverik Vinjales predstavili su svoje nove motore na kojima ćemo ih gledati u sezoni koja počinje za mesec dana.

Nove boje i novi motori predstavljeni su u Džakarti pod sloganom “Beast Mode On”. Takođe je predstavljen je i novi – stari sponzor Nonster enerdži sa kojim Jamaha sarađuje i u ostalim timovima.

Iz Indonezije će tim fabričke Jamahe krenuti u Maleziju gde na Sepangu za samo dva dana počinju prvi zvanični predsezonski testovi.

https://twitter.com/YamahaMotoGP/status/1092299554475585537

https://twitter.com/YamahaMotoGP/status/1092296867965108225

Objavljeno dana

Moto GP je Markesova ‘zemlja’

Mnogo puta nam se prethodnih godina desilo da za sezonu koja se upravo završila kažemo da je bila najbolja čiji smo bili svedoci. I to je prava lepota Moto GP šampionata, zato što taman kada mislimo da ne bude bolje, usledi iznenađenje.

Iako se Mark Markes praktično prošetao do sedme titule, pošto niko od rivala nije mogao da ga isprati već posle nekoliko nedelja, uzbuđenja nije manjkalo. Osim za trku ili dve, pred sam start je bilo teško predvideti ko će se naći na najvišem stepeniku pobedničkog postolja. Te dve su, pogađate, Ostin i Sahsenring, gde je trijumf po pravilu rezervisan za sada već sedmostrukog svetskog šampiona.

Vremenski uslovi su možda i više nego ikada ranije uticali na dešavanja na stazi, pa smo tako umesto 19 trka imali jednu manje, a sama završnica šampionata je protekla u znaku padavina. Od nekih vozača smo morali da se oprostimo jer mesta za njih u šampionatu više nema, a isto tako je izvesno da je ova sezona mnoge navela da se zapitaju u kojem smeru idu, pravom ili ne. Ali, idemo jedno po jedno…

Vozač godine – Mark Markes

Do trenutka kada je osvojio svoju petu titulu u kraljevskoj klasi, a sedmu u karijeri, Markes jeste napravio veliki broj grešaka, ali srećom po njega većinu na treninzima. Na trkama je imao dve, u Argentini i Muđelu, što ga je koštalo bodova, ali je prvo odustajanje zabeležio tek na Velikoj nagradi Australije, i to ne svojom krivicom, kada ga je otpozadi udario Žoan Zarko. Bilo je to nedelju dana posle Motegija, kada je prešao ’sedmi nivo’, a na kraju nije stigao do cilja ni na zatvaranju sezone u Valensiji, samo što je tada uveliko sve bilo rešeno.

Mladi Španac je na prvih 15 trka, kada se izuzmu te dve na kojima je ostao bez bodova, upisao 13 podijuma, a osam puta je kao prvoplasirani prošao kroz cilj. Već posle njegovog niza trijumfa u Ostinu, Heresu i Le Manu svima je bilo jasno da pravo čudo mora da se desi da bi ga neko sprečio da osvoji titulu. I to čudo je izostalo, koliko zbog njegove dominacije, koliko jer njegovi rivali nijednog trenutka nisu bili ni blizu nivoa na kojem je on.

Njegova brzina nijednog trenutka nije dovedena u pitanje, što je više bilo do njega nego do same Honde. Jer, kada se pogledaju rezultati vozača koji takođe imaju fabrički model RC213V jasno je da je malo toga do samog motocikla. Markes je taj koji je na savršen način ovladao Hondom, a u prilog tome ide broj od devet pobeda i ukupno 14 podijuma ove sezone, dok su njegov timski kolega Dani Pedrosa i Kal Kračlou iz LCR Honde upisali ukupno tri pobednička postolja zajedno. Treba naglasiti i da je sva tri ostvario britanski motociklista.

Ono što još više treba da zabrine njegove rivale je to što je ta sedma titula možda i najvrednija u Markesovoj karijeri. Prošle godine je bio izazivan do samog finiša, očekivalo se da će njegovi rivali predvođeni Andreom Doviciozom biti željni osvete, to su i bili, ali očigledno nedovoljno pripremljeni da istinski izazovu Markesa. Dukati je imao motocikl za to, ali ne i vozača koji psihički može da parira mladom Špancu, dok je Jamaha potpuno posustala. Ova sezona je za sve osim Honde bila glasan alarm, a da li ih je trgla saznaćemo za četiri meseca…

Junak godine – Horhe Lorenco

Mnogi su ga otpisali. On je i sâm sebe otpisao. I baš kada se više niko nije nadao, usledilo je iznenađenje – Horhe Lorenco je naučio da pobeđuje na Dukatiju. Put do toga je potrajao, mnogo više nego što se bilo ko nadao, mnogi su ga poredili sa periodom koji je Valentino Rosi proveo u italijanskom timu, ali su taj motocikl koji je na raspolaganju imao ’Doktor’ i Lorencov bili kao nebo i zemlja. Pre šest godina Dukati nije imao motor ni za podijume, a sada je to već motocikl koji je Doviciozu omogućio da se bori za titulu sa Markesom prošle godine.

Petostruki svetski šampion je znao da ga čeka veliki izazov kada je posle devet godina napustio Jamahu i prešao u Dukati. Samo što niko nije mogao da pretpostavi da će se toliko mučiti, posebno dok se njegov timski kolega bori za titulu. I to Doviciozo, protiv kojeg je u duelima tokom cele karijere bio bolji. Najbolji rezultat prošle godine bilo mu je drugo mesto na Velikoj nagradi Malezije, a samo još dva puta se našao na pobedničkom postolju.

Usledio je izuzetno težak početak ovogodišnjeg šampionata, pošto je na prve četiri trke osvojio samo šest bodova. U Le Manu je bio šesti, a sâm je priznao da je tada počeo da sumnja u sebe i čak pomišlja na povlačenje. Bivao je izuzetno iscrpljen posle svakog izlaska na stazu, a kao glavni razlog za to navodio je položaj rezervoara za gorivo. Kada je to promenjeno sve kockice su se poklopile i Lorenco je postao onaj stari, a potvrda je stigla prvo u Muđelu, a potom i na „Katalunji“.

Tada je već bilo kasno da bi se ozbiljnije borio za titulu, ali je uspeo da se ponovo nađe na najvišem stepeniku pobedničkog postolja na „Red Bul ringu“, pre niza problema. Prvo je u padu u Aragonu zaradio prelom članka, zatim je u Tajlandu povredio i ruku, zbog čega je propustio tu trku, ali i one u Japanu i Maleziji. Vratio se na stazu u Valensiji, gde nije mogao bolje od 12. pozicije i tako se oprostio od Dukatija. A tog dela ćemo se dotaći u sledećoj kategoriji.

Gubitnik godine – opet Horhe Lorenco, ali i Dukati

Kako je Lorenco i junak i gubitnik? Jednostavno, počeo je da pobeđuje na Dukatiju, ali prekasno. U Le Manu je shvatio da ga italijanski tim neće zadržati, pošto do tog trenutka ništa nije moglo da ukaže na to da će se situacija u kojoj je promeniti. Ljudi u Dukatiju su poznati po tome da nemaju strpljenja, a za Lorenca ga nisu imali možda i više nego za bilo kog drugog.

Ali, kada pomislimo da je to tim koji je pustio Kejsija Stonera da ode, zašto bi bilo čudno što je to isto učinio Lorencu? Španski motociklista je i te kako zaslužan za razvoj modela Dezmosediči, a od toga nije imao koristi samo on, već i Doviciozo. Opet, toga niko u timu nije bio svestan do Lorencove pobede u Muđelu, što je na mnogo načina tužno.

Isto kao je slučaj bio sa Rosijem ranije, tako i ovoga puta sa Lorencom, kao da ljudi koji rade u tom Dukatiju nisu bili svesni da je Dezmosediči specifičan motor. Kao da nisu svesni da je Stoner jedini koji je znao da vozi Dukati, a da je Doviciozu bilo potrebno pet godina da se navikne, a od Lorenca su očekivali čudo. Na kraju im italijanski motociklista nije doneo dugo željenu titulu, a ostali su bez petostrukog svetskog šampiona, koji je utočište našao u Hondi.

S druge strane, Lorenco je ostao bez šanse da pokuša da osvoji titulu kao vozač Dukatija, a ova sezona uprkos usponima i padovima ukazuje da ima materijal za to. I to sve jasno pokazuje da nema većih gubitnika ove godine od njih, a moguće je da će posledice te odluke u italijanskom timu osećati još dugo.

Iznenađenje godine – Aleks Rins

Debitanska sezona u kraljevskoj klasi bila je izuzetno teška za Aleksa Rinsa, a ni sam verovatno nije mogao da pretpostavi šta ga čeka ove godine. Zbog preloma zgloba ruke propustio je pet trka prošle godine, pa je kasnio sa prilagođavanjem na najjaču kategoriju, ali je kako je vreme odmicalo postepeno napredovao. Najbolji rezultat bilo mu je četvrto mesto na zatvaranju šampionata u Valensiji, što je nagovestilo bolje plasmane dogodine.

Objavljeno dana

Težak početak u Moto2 – Martin slomio nogu i ruku

Španski motociklista Horhe Martin doživeo je prelome ruke i noge u padu tokom testiranja na stazi „Heres“.

Ovogodišnji šampion Moto3 kategorije je u petak imao prvu priliku da testira motor koji će voziti naredne godine u srednjoj klasi Svetskog šampionata. Međutim, početak karijere u Moto2 neće pamtiti po dobrom pošto je zadobio frakturu ramere kosti, treće metatarzalne kosti i palca desne noge u padu.

Mladi Španac, koji će naredne godine braniti boje Red Bul KTM Ajo tima, imao je udes u drugoj krivini, a odmah potom je ambulantnim kolima prebačen u bolnicu.

Za sada nema informacija o tome koliko će dugo Martin morati da pauzira, ali će svakako propustiti ostatak testiranja u Heresu. Trebalo bi, ipak, da bude spreman za naredna, koja su na programu od 20. februara.

Sledeća sezona u Svetskom šampionatu startuje 10. marta Velikom nagradom Katara.

Objavljeno dana

Vinjales najbrži u Valensiji, debi Lorenca na 18. mestu

Vozač Jamahe Maverik Vinjales bio je najbrži na prvom predsezonskom testiranju u Moto GP šampionatu, koje je samo dva dana po okončanu sezone održano u Valensiji.

Vinjales je na motoru Jamahe ostvario vreme od 1:31.416, dok je drugi bio šampion kraljevske klase, vozač Honde Mark Markes, koji je bio sporiji za 302 hiljaditinke.

Drugi vozač Jamahe Valentino Rosi je imao treće najbolje vreme, a sledili su pobednik trke u Valensiji Andrea Doviciozo (Dukati) na četvrtom mestu i test vozač LCR Honde Nemac Štefan Brandl na petom mestu.

Testiranja je obeležio debi Horhea Lorenca u novom timu, na Hondinom motoru RC213V, a bio je na 18. poziciji posle 30 odvozanih krugova, pre nego što je akciju prekinula kiša. Lorenco je imao 18. vreme (1:32.959) u prvoj akciji posle prelaska iz Dukatija u Hondu.

Najbrži ruki prvog dana testova bio je šampion Moto2 Frančesko Banjaja na 11. mestu, na motoru Pramak rejsinga, za koji će voziti naredne sezone.

Testiranja u Valensiji bi trebalo da se nastave u sredu, ali pošto se u toku noći očekuje kiša, vožnje neće biti ujutru, već će akcija početi kasnije u zavisnosti od vremenskih uslova.

https://twitter.com/MotoGP/status/1064913330295488512/photo/1

 

 

Objavljeno dana

Doviciozo: Horhe je čudna osoba, titula cilj i 2019.

Andrea Doviciozzo opisao je svog uskoro bivšeg timskog kolegu Horhea Lorenca kao “čudnu osobu” u intervjuu pred poslednju trku sezone koja će biti vožena u Valensiji.

Horhe Lorenco će naredne sezone biti vozač Honde i timski kolega šampiona Marka Markesa nakon sezone pune uspona i padova u Dukatiju koju je ptratio i ne tako dobar odnos sa Andreom Doviciozom.

Kada je u intervjuu za Autosport upitan da sumira prethodne dve sezone, Doviciozo je prvo kratko rekao: “Interesantno”, da bi nakon toga i pojasnio šta zapravo misli.

“Prva sezona je protekla kako sam i očekivao. Horhe je mnogo ojačao moju poziciju u Dukatiju jer je i sam potvrdio sve ono što sam ja nagoveštavao timu i to je bilo pozitivno. Svaki vozač ima svoje specifičnosti i karakteristike, po tome se ni Horhe ne razlikuje”, rekao je Doviciozo.

“On je čudna osoba. Ima svoje jače strane i svoje slabosti, kao i svako. Ova godina nije bila laka. Kada je on postao brži, atmosfera u boksu je dobila na tenziji, kao što je i normalno kada imate dvojicu vozača koji se bore za pobedu. Kada dođe do toga, situacija u boksu se komplikuje. Veliko rivalstvo se stvori u timu i nije bilo isto izgubiti od Marka (Markesa) ili izgubiti od Lorenca. Mnogo ljudi radi i za mene i za njega i ono što jedan radi utiče i na drugog”, pojasnio je Doviciozo.

Dukati će u narednoj sezoni umesto Lorenca kao Dovicijozovog timskog kolegu postaviti Danila Petrućija koji još uvek nema pobedu u kraljevskoj klasi. Doviciozo smatra da to što će imati drugog timskog kolegu neće ništa promeniti.

“Ove godine je cilj bio osvajanje titule bez obzira što je pored mene u timu bio Horhe. Ništa se neće promeniti ni sledeće godine”, kaže vozač Dukatija.

Prošle sezone, Doviciozo je bio u borbi za titulu do poslednje trke, ove godine je sve rešeno tri trke pre kraja sezone. Italijan veruje da je i pored toga pozicija Dukatija u ovom trenutku bolja nego pre 12 meseci čak iako to statistika ne pokazuje.

“Prošle godine smo bili u borbi za titulu do samog kraja, ali na nekim stazama smo bili brzi, a na nekim veoma spori. Nismo imali konstantnost koju smo imali ove sezone. Neke promene koje su se događale, uz promene guma dovele su nas u situaciju da do Asena nismo znali kako da se najbolje prilagodimo. To je napravilo razliku, ali mislim da se to neće dešavati u 2019. Bez obzira što smo bili ‘dalje’ od Marka ove godine, mislim da smo bolji nego 2017.”, zaključio je Doviciozo.

Objavljeno dana

Janone: Nikada neću razumeti…

Italijanski motociklista Andrea Janone rekao je da mu nije jasno zašto je Suzuki odlučio da ga se odrekne na kraju ove sezone, pošto smatra da je njegov rad na razvoju motora bio ključan za napredak tima.

Prošla sezona je bila za zaborav za Janonea, posebno zbog pogrešne specifikacije motora koja je morala da bude izabrana još pre prve trke. Srećom po njega, usledila je mnogo bolja druga, tokom koje je za sada četiri puta bio na podijumu.

Međutim, japanski tim je odlučio da ne zadrži Janonea i da na mesto timskog kolege Aleksa Rinsa dovede prošlogodišnjeg šampiona Moto3 kategorije Đoana Mira.

Ne znam i nikada neću razumeti, teško je reći“, rekao je Janone, a prenosi motorsport.com, „Prošla sezona je bila komplikovana za obojicu i oni su doneli tu odluku. Ova sezona protiče drugačije, mislim da sam pokazao, posebno kada je materijal na osnovu mojih zahteva stigao, da su rezultati počeli da dolaze, kako za mene, tako i za Rinsa. Verujem da sam posle važnih sugestija učinio da naš motor raste. I dalje postoji prostor za napredak, ali nije na meni da kažem u kom pravcu. Radim samo na svom vikendu, ali da smo nastavili zajedno mogli smo da postignemo više“.

Iako se Janone u nekoliko navrata našao na udaru u poslednjih godinu i po dana, a posebno se u kritikama isticao ambasador japanske kompanije Kevin Švanc, on naglašava da je sve vreme imao odličan odnos sa timom.

Smatram da smo mnogo napredovali ove godine. Naš odnos je nastavljen, na nekim trkama smo mogli da budemo i bolji, kako u grupi, tako i na osnovu entuzijazma. Pošto odlazim, rezultati koje ostvarim dvostruko vredi. Kada imate Andreu Janonea u takvom timu mnogo puta to može da bude neprijatno, ali i da ne bude, pošto želim pobede i zahtevam neke stvari. Suzuki je angažovao test vozača da bi napredovao. Na kraju sam srećan što sam doprineo rastu Suzukija“, naglasio je Janone.

Ovogodišnji Moto GP šampionat se nastavlja već predstojećeg vikenda Velikom nagradom Malezije na stazi „Sepang“.

Objavljeno dana

Vinjales prekinuo Yamahin najduži post!

Vozač Yamahe Maverik Vinjales trijumfovao je na Velikoj nagradi Australije, 17. trci ovogodišnjeg Moto GP šampionata.

Mladi Španac je na stazi „Filip Ajland“ ostvario svoju prvu pobedu još od prošlogodišnje trke u Francuskoj, a ukupno petu u kraljevskoj klasi. Ujedno je prekinuo najduži niz svog tima bez trijumfa, koji je trajao od Velike nagrade Holandije prošle godine, na kojoj je slavio Valentino Rosi, od kada je prošlo 25 trka.

Drugo mesto zauzeo je Andrea Janone na Suzukiju, dok se na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao vozač Dukatija Andrea Doviciozo.

Vinjales je imao odličnu taktiku na „Filip Ajlandu“, pošto se u prvom delu trke nije video, ali su mu se potom karte otvorile. Na samom čelu je viđena velika borba od samog starta, u kojoj su prednjačili šampion Mark Markes, vozač Pramak Dukatija Džek Miler i Andrea Doviciozo na Dukatiju. Ritam je opao onog trenutka kada je Doviciozo preuzeo vođstvo, a zatim došlo do incidenta između Markesa i Žoana Zarka.

Španac je u tom trenutku držao drugo mesto, a na pravcu je zatvorio prolaz Zarku, koji nije stigao da reaguje i došlo je do njihovog kontakta. Francuski motociklista je imao teško izletanje, srećom bez posledica, dok je vozač Repsol Honde uspeo da se zadrži na motoru, ali je nedugo zatim morao da se povuče iz trke.

https://twitter.com/MotoGP/status/1056412654959542275/photo/1

Vinjales je posle starta pao na desetu poziciju, bilo mu je potrebno vreme da nađe ritam, a kada je to učinio počeo je da se probija. Od trenutka kada je preuzeo vođstvo nije se osvrtao, dok je iza njega viđena velika borba iz koje je Janone izašao kao pobednik. Doviciozo je bio manje od dve desetinke iza, a pored njih dvojice u konkurenciji za podijum bili su i Alvaro Bautista na drugom fabričkom Dukatiju, Rosi i drugi vozač Suzukija Aleks Rins.

Bautista, koji je u Australiji menjao povređenog Horhea Lorenca, na kraju je bio bolji od ostalih, dok je Rins u poslednjem krugu uspeo da se nađe ispred ’Doktora’. Miler je na kraju kao sedmoplasirani prošao kroz cilj, ispred vozača Mark VDS rejsinga Franka Morbidelija, kojem je to bio najbolji rezultat karijere. Najbolju destoricu kompletirali su Aleš Espargaro na Apriliji i vozač KTM rejsinga Bredli Smit.

Pošto je borba za titulu rešena još prošlog vikenda, odustajanje nije imalo velike posledice po Markesa, ali je ono bilo njegovo prvo ove sezone. Španac je, inače, dve trke prethodno završio van osvajača bodova – u Argentini i Muđelu. Katastrofalan vikend za Repsol Hondu kompletirao je Dani Pedrosa, koji je završio pored staze nekoliko krugova kasnije.

Ovogodišnji Moto GP šampionat se nastavlja Velikom nagradom Malezije na stazi „Sepang“ već narednog vikenda.

Tok trke:

Od starta je poveo Petruči, ispred vozača Suzukija, Milera i Markesa, da bi Italijan brzo izleteo sa staze, a domaći motociklista preuzeo vođstvo. Australijanac je bio prvoplasirani na kraju prvog kruga, ispred Markesa, koji ga je ubrzo napao, a Doviciozo i Janone su se zatim probili ispred Milera, pre nego što su isto učinili i Zarko i Rosi. Međutim, vozač Pramak Dukatija se ponovo probio na treću poziciju, zatim je pretekao i Markesa, pošto je Doviciozo preuzeo vođstvo.

U šestom krugu viđen je veliki incident, kada je došlo do kontakta između Zarka i Markesa – Španac je pri brzini od 260 km/h zatvorio prolaz vozaču Jamahe Teh 3, koji je bio pored iza njega. Francuski motociklista je izleteo sa staze, dok se sedmostruki svetski šampion zadržao na njoj, ali je brzo odustao. U međuvremenu se Vinjales probio na drugo mesto ispred svog timskog kolege, Janonea i Milera, a zatim je i preuzeo vođstvo od Dovicioza, koji je zatim vodio veliku borbu sa ’Doktorom’.

I Janone se ubrzo našao ispred Dovicioza, isto kao i Bautista, ali je Italijan uzvratio svom privremenom timskom kolegi. Vinjales je pobegao na više od sekunde svom timskom kolegi, Pedrosa je zatim izleteo sa staze, dok je Janone pretekao Rosija. U borbi dvojice vozača Dukatija u tim trenucima pobeđivao je Bautista, da bi usledila greška Janonea, koji je pao na peto mesto.

Vinjales je pobegao na više od dve sekunde rivalima, da bi vozači Dukatija iskoristili Rosijevu grešku da bi ga pretekli, a zatim i Janone. Usledila je velika borba, u koju se uključio i Rins, dok je Miler izgubio korak, a do samog finiša Janone i Doviciozo su se odvojili od ostalih. Vozač Suzukija je pobedio u toj bici, iako se njegov sunarodnik trudio da ga pretekne do samog cilja.

Objavljeno dana

Rosi prihvata da će Markes srušiti njegove rekorde

Devetostruki svetski šampion Valentino Rosi priznao je da su njegovi rekordi u Moto GP šampionatu u opasnosti ukoliko Mark Markes nastavi da vozi u istom ritmu narednih godina.

Markesova pobeda na Velikoj nagradi Tajlanda je bila njegova 42. u kraljevskoj klasi, a dovela ga je na korak od osvajanja pete titule u toj kategoriji, a sedme ukupno. Njegov najbliži rival ima 77 bodova manje četiri trke pre kraja sezone, što znači da je mladom Špancu dovoljno da samo bude ispred vozača Dukatija da bi obezbedio šampionsku krunu.

Sa samo 25 godina, vozač Repsol Honde je, čini se, na odličnom putu da nadmaši Rosijev rekord od 89 pobeda u kraljevskoj klasi, ali i broj od sedam titula u istoj konkurenciji. Više titula u najjačoj kategoriji ima samo Đakomo Agostini – osam.

Međutim, ‚Doktor‘ naglašava da se ne uzbuđuje zbog Markesa, sa kojim poslednjih godina ima problematičan odnos, i toga što će potencijalno nadmašiti njegova dostignuća.

Markes može da nadmaši moje rekorde, ali me to ne uzbuđuje. Morate da razmišljate o sopstvenoj karijeri, a smatram da je moja izuzetno dobra. Ostvario sam veliki broj pobeda, a mogao sam da osvojim i veći broj titula. Najviše žalim zbog izgubljene titule u Valensiji 2006. godine, kada sam napravio grešku“, istakao je Rosi.

Markes već narednog vikenda na Velikoj nagradi Japana ima priliku da obezbedi titulu, a kada to učini biće mu to peta šampionska kruna u poslednjih šest godina u Moto GP šampionatu. Njegov niz prekinuo je samo Horhe Lorenco 2015. godine, a ukoliko nastavi u ritmu kakav ima od tada Markes bi mogao da sustigne Rosija pre nego što mu istekne ugovor sa Repsol Hondom na kraju 2020. godine.

Za sustizanje Rosijevog rekorda po broju pobeda u najjačoj kategoriji verovatno će mu biti potrebno mnogo više vremena, osim ukoliko dramatično ne poveća prosek trijumfa po sezoni. Do ove sezone, njegov prosek je bio sedam pobeda godišnje, a ukoliko bi tako nastavio broj od 90 trijumfa mogao bi da dostigne 2025. godine. Tada će imati 32 godine, sedam manje nego vozač Jamahe sada.

Objavljeno dana

Maks hteo da testira MotoGP, Red Bul mu ne da

Vozač Red Bula Maks Ferstapen otkrio je da mu je tim zabranio da testira motor na kakvom se takmiče motociklisti Moto GP šampionata, a kao razlog je navedeno da bi to bilo previše opasno.

21-godišnji Holanđanin ima ugovor sa austrijskim timom 2020. godine, a prethodno je više puta izrazio želju da se oproba na dvotočkašima. S obzirom na to da je Red Bul sponzor ekipe KTM i aktuelnog šampiona kraljevske klase Marka Markesa, to ne bi bilo teško ugovoriti, međutim, sa Ferstapenom nije takav slučaj.

Voleo bih da probam MotoGP motor. Sa osam godina sam se trkao motorima, kao i u četvorotočkašima i mnogo mi se svidelo. Jeste bilo malo više opasno, ali bih definitivno voleo opet da pokušam. MotoGP je drugačiji svet, ali volim osećaj približavanja tlu kolenima u krivinama“, rekao je Ferstapen prošle godine u intervjuu za “F1 rejsing”.

Godinu dana kasnije, Ferstapen je izjavio da je tražio od Red Bula da mu omogući testiranje, ali da je odbijen.

Voleo bih da mogu da se trkam na dva točka, ali mi nije dozvoljeno. Kupio sam sebi Harli Dejvidson motor i tražio sam od tima da testiram motor kraljevske klase, pošto je Red Bul sponzor i KTM-u i Hondi. Takođe imamo i stazu – Red Bul ring. Ali, jasno mi je rečeno da to ne smem jer je previše opasno“, naglasio je Ferstapen. 

http://redbullracing.redbull.com/video/max-tests-rb14

Izleti vozača iz Formule 1 u kraljevsku klasu i obrnuto su česti već duže vreme, pa je Red Bul tako ove godine omogućio Markesu i Daniju Pedrosi da testiraju bolid ekipe Toro Roso. Valentino Rosi je odradio više testiranja u bolidu Ferarija u prošlosti, dok je Fernando Alonso imao priliku da vozi jedan od Markesovih šampionskih motora u dva navrata.